MOmenz heeft graag tevreden inwoners, vrijwilligers, klanten en samenwerkingspartners. Onze medewerkers en vrijwilligers proberen u uiteraard zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat je toch niet tevreden bent over onze dienstverlening. We hopen dat u ons hierover informeert, zodat we eventuele problemen kunnen oplossen en hier met u over in gesprek kunnen gaan.
We hebben hiervoor een klachtenregeling opgesteld. Deze kunt u hieronder inzien.
Klachtenregeling externen MOmenz
De regeling geldt voor alle gebruikers van de diensten van MOmenz.
Dit zijn inwoners, bewonersinitiatieven, vrijwilligers- en maatschappelijke organisaties en samenwerkingspartners. Ook MOmenz vrijwilligers kunnen gebruik maken van deze regeling.
MOmenz heeft ook e.a. geregeld met betrekking tot sociale veiligheid. Meer informatie vindt u op de website. Er is een vertrouwenscontactpersoon aangesteld voor MOmenz vrijwilligers. Vrijwilligers kunnen hier terecht als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag zoals bijvoorbeeld pesterijen, discriminatie, agressie, seksuele intimidatie en zelfs seksueel misbruik
Stap1
U bespreekt uw klacht eerste met de betrokken medewerker en/of vrijwilliger en de verantwoordelijke coördinator.
Stap 2
Indien dit niet tot een gewenst resultaat of oplossing leidt kunt u een klacht indienen via het klachtenformulier onderaan deze pagina. U kunt in uw uitgebreide klachtenbrief uploaden. De klacht wordt vervolgens intern behandeld door onze klachtenbehandelaar.
Stap 3
Mocht er na interne afhandeling van de klacht nog steeds niet tot het voor u gewenste resultaat leiden kunt u alsnog een klacht indienen bij de externe klachtencommissie. De contactgegevens staat in ons reglement vermeld.
De externe commissie heeft een eigen reglement. Deze kunt u hieronder inzien.
Klachtenreglement-Maatschappelijke-Dienstverlening-NH-ZH-UTR-januari-2019